alt

Пленер у Спасові

alt

З 1 серпня по 10 серпня 2016 року в Острозькому та  Здолбунівському районах 
проходить мистецький  пленер  «Сакральна дерев’яна архітектура Рівненщини»

  Участь у ньому беруть  художники із Києва, Львова, Хмельницького,
Івано-Франківська,
Волині, а також місцеві митці.
Пленер організовано за сприяння управління культури Рівненської облдержадміністрації
спільно із обласною спілкою художників та Острозькою академією.

Метою пленеру стала ідея організаторів зафіксувати найстарішу дерев’яну церковну архітектуру Південної Волині. Організатори перед пленером провели дослідження, виявивши церкви, які достойні того, щоб увійти в історію, але ще не були ніде зафіксовані на полотні.
Отже, художники отримали не просте завдання – увіковічнити пам’ятки архітектури на полотнах у фарбах. Самі собі  обирали ракурс та сюжети. Врешті, в суботу, 6 серпня під час поїздки  по Здолбунівщині, частина художників залишилася малювати Дермань,
а двоє художників поїхали шукати натхнення до села Спасів.

Приїхавши, зрозуміли, що недарма, адже  церква у Спасові залишилася практично незмінною
із часів її побудови, а саме з 1749 року. Пізніше були добудовані лише частини храму збоків.

alt

Таким чином, класична дерев’яна Волинська трьохзрубна церква базиліканського типу перетворилася на хрестово-купольний храм. Це дуже позитивний момент для художників, адже на полотнах така церква виглядатиме динамічніше та цікавіше. Завдяки прибудовам, у церкві стало можливе розміщення бокових вівтарів, походженням із Почаївської Лаври.

alt

Під час мистецтвознавчого аналізу творів іконопису, який провів історик мистецтва
Микола Миколайович Бендюк,
присутні надихнулися унікальністю  сакральних розписів  Хрестовоздвиженського храму, запрограмованих волинською традицією  XVIII-XX століть.
Усе налаштовувало на творіння… Внаслідок цього
 художники, які завітали у Спасів зі Львова та Хмельницького –
 Леонід Коврига та Юрій  Матвієнко змогли передати колорит
справжньої волинської автентичної церкви.

alt

Юрій Матвієнко  зобразив церкву села Спасів більш велично, крупним планом.

alt

alt

alt

Леонід Коврига встиг за цей час виконати аж чотири етюди з різних ракурсів. На них церква
передає всю класичну красу Волині – грайливість форм, ніжність небесних відтінків, багатство яскравих квітів навколо церкви. Художник крім кистей у живописі використовує ще  мастихін (спеціальний шпатель), завдяки чому є можливість розтягувати колір і добиватися
додаткового ефекту об’ємності та грайливості.

alt

alt

alt

alt

Все це повертає нас назад у ХVІІІ століття, у часи побудови церкви.
Зрештою, кожен митець індивідуальність і по-своєму бачить заданий об’єкт.

                   Саме тому і результати пленеру завжди радують, тому що всі напрацювання художників  передають інший настрій та інше бачення.

Текст: мистецтвознавець Наталя Бендюк.    

Фото:  Галина Кушнірук.

Серпень 2016

Схожі записи

Почніть набирати текст зверху та натисніть "Enter" для пошуку. Натисніть ESC для відміни.

Повернутись вверх